HR-Support

HR-support

Als HRM-afdeling heeft u klanten; de medewerkers van uw organisatie. U wilt deze klanten zo goed mogelijk servicen. Vroom helpt HR-afdelingen al jaren om de dienstverlening zo efficiënt mogelijk in te richten. Wij kunnen uw ambitie naar een professionele HR-afdeling die aantoonbaar waarde toevoegt, concretiseren en succesvol implementeren.

HR-support betreft het serviceproces, zoals de telefonische helpdesk, waar medewerkers terecht kunnen met HR-gerelateerde vragen. De HR-helpdesk of het HR Contact Center is volgens het click-call-face principe het 2e station waar de medewerker terecht komt. Ook bij HR-support is zelfredzaamheid gewenst en zou het HR-portaal een online kennisbank moeten bieden waar de medewerker de gewenste informatie kan vinden. HR Service Delivery omschrijft de wijze waarop een organisatie de HR-dienstverlening aanbiedt bij de medewerkers. Er wordt hierbij onder meer gekeken naar de opbouw van de organisatie (bijvoorbeeld click-call-face model), gebruik van (ICT) systemen, inzicht in de kwaliteit en performance van de dienstverlening en de communicatie tussen HR en de medewerkers.

HR kan beter

In de huidige tijd van bezuinigen en efficiënter werken staat het digitaliseren van HR-processen volop in de aandacht. Veel organisaties zijn van plan HR-support op een andere manier te gaan organiseren. Terecht, want een professionele HR-helpdesk  biedt veel voordelen.

Wij gaan ervan uit dat uw ambitie verder gaat dan het digitaliseren van de formulieren- en documentenstroom. Oftewel een HR-ambitie die naast een efficiëntere werkwijze, moet leiden tot een verandering in verantwoordelijkheden. Op deze manier is HRM een meer zakelijke afdeling, met minder beheerwerk en meer focus op de rol als business partner voor het management. Vergroting van zelfredzaamheid van managers en medewerkers is belangrijk in dit proces. Daarom is HR-support gericht op de hele organisatie en het is daarmee een serieus verandertraject.

Ondersteuning Vroom

Vroom kan u op de volgende manier helpen om de dienstverlening van HR zo efficiënt mogelijk in te richten, de performance te meten en hierover te communiceren naar de gebruikers:

  • Workshop: Ambitiebepaling met GAP-analyse (wat wil ik, wat heb ik en wat moet ik nog doen).
  • Concretiseren ambitie in plan van aanpak.
  • Organisatie-inrichting aanpassen (click-call-face implementeren)
  • Product / dienstencatalogus opstellen.
  • Processen optimaliseren.
  • Performance- en klanttevredenheidsmeting: wat, hoe vaak, waarmee?
  • Selectie en implementatie HR-systeem.
  • Implementatie nieuwe werkwijze.
  • Dienstverleningovereenkomst (SLA) opstellen.
  • Beheer en communicatie (service level management) inrichten.

Wij kunnen de gewenste transformatie van HR naar een efficiënte, meetbare dienstverlening volledig voor u realiseren. U kunt hiervoor bij Vroom een HR-Projectleider inhuren of Vroom inschakelen als inhoudsdeskundige.

Indien u een interne projectmanager beschikbaar heeft, kan Vroom hem/haar ook ondersteunen met een HR-projectcoach die kennis en capaciteit aanvult waar nodig.

Heeft u vragen over het efficiënt inrichten van HR-support? Laat uw gegevens achter en wij nemen graag contact met u op voor een kennismakingsgesprek.